Kisah Jam Tangan


SELEPAS tamat waktu bekerja hari ini aku pergi ke The Gardens untuk pulang baju yang dipakai Fazura. Selepas selesai memulangkan baju aku terus berjalan untuk ke tempat letak kereta. Tiba-tiba nampak ada perkataan "Jualan Murah" di kedai jam Chitara. Terus teringat akan jam aku yang pecah tempat penyambung. Jam aku ni pecah dan putus ketika penggambaran dengan Fazura tadi. Tergolek jatuh ke lantai. Nasir yang tolong ambilkan jam tu dan Nasir juga yang jumpa skru dia. Gambar jam lama ini ialah gambar yang berlatar belakang hitam di atas.
Wah, ada jualan murah pula. Aku pun terus masuk dan belek-belek mana yang berkenan di hati. Aku nampak jam berjenama Titus. Harga RM799. Mahal tetapi ada potongan 70 peratus. Aku pun terus beli tak fikir panjang. Gambar jam baru ini adalah yang warna biru di atas. Ini ialah jam pertama yang aku beli guna duit sendiri. Sebelum ini jam aku semua Mama yang belikan.
Aku sayang sangat jam lama tu. Jam ini Mama yang belikan pada tahun 1996. Aku pakai jam ini ketika sekolah di Tingkatan 6 lagi. Terus ketika kerja cikgu, terus ketika belajar di UiTM Shah Alam, terus ketika kerja sampailah sekarang. Aku akan usaha membaiki jam ini.... Sayang sangat jam ni.

Catat Ulasan

1 Ulasan

Ibu kami berkata…
Brand Titus to elok... dulu pakai mmg xde masalah.. design pun cantik gak... tapi sayang jam tu hilang.. mmg x maapkan sape yg ambik..