Love Matter

FILEM Love Matter arahan Jack Neo menjadi pilihan aku untuk ditonton pada hujung minggu ini. Filem ini menggunakan bahasa Mandarin. Jack Neo adalah pengarah dari Singapura. Namun penggambarannya dibuat di Malaysia sebab aku tengok scene pertama ada menunjukkan bangunan KLCC.
Jalan cerita filem ini sangat menarik. Kisah tiga lelaki iaitu Boo Seng lakonan pelakon Singapura (Henry Thia), Jeremy lakonan Jack Lim dan Benny lakonan Alex Leong. Ketiga-tiga mereka mencari erti cinta dalam hidup. Mereka mewakili tiga golongan atau tiga peringkat usia iaitu 50-an, 30-an dan belasan tahun. Memang terhibur menonton filem ini. Memaparkan kisah masalah seksual lelaki iaitu mati pucuk, mengenai bahaya teknologi moden kepada remaja dan masalah komunikasi antara suami isteri. Semuanya mengenai kasih sayang dan cinta.
Sebelum filem Love Matter, setahu aku Jack Neo pernah mengarahkan filem I am Not Stupid dan Money Not Enough.
Ketika memasuki panggung, aku lihat sekeliling dipenuhi masyarakat Cina. Hanya aku, Suzi dan dua lagi orang Melayu yang masuk ke panggung. Ini yang aku nampaklah. Panggung memang penuh dan aku duduk di barisan keenam dari depan. Agak sakit leher jugalah.

Catat Ulasan

0 Ulasan