Buat Kraf Tangan di Pesta Buku

SALAM kepada semua pembaca blog (yang beberapa kerat sahaja). Maklumlah blog yanag masih direhatkan daripada menemui pembaca di seluruh dunia ini hanya boleh dibaca oleh orang tertentu sahaja. Kali ini aku ingin berkongsi keterujaan aku membuat kraf tangan di booth Jelita (BPSB) bersempena Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009.
Aku sungguh seronok membuat kraf tangan disaksikan orang ramai yang mengunjungi Pesta Buku. Mak cik, pak cik, adik, kakak, abang, atuk dan nenek semua ada. Sesi kraf tangan bersama Kak Yam bermula jam 12 tengah hari hingga 1.30 petang. Aku hasilkan empat kraf iaitu balang gubahan bunga menggunakan bijirin, bakul gula-gula berhias reben dan renda, tempat letak pensel daripada gegelung tisu dan gelas bekas lilin. Orang yang datang melihat aku hasilkan kraf datang dan pergi. Mereka tidak melihat sehingga sesi tamat kerana suasana agak panas kerana orang sangat ramai. Namun pengalaman kali pertama buat kraf di khalayak ramai sangat menyeronokkan. Sambil itu, Syasyiela selaku pengacara majlis bercerita mengenai pengalaman aku melancong ke Thailand, Korea dan Bandung. Bestlah!

Dari hujung meja nampak tak kraf aku iaitu balang, bakul dan tempat letak pensel. Ketika ini aku sedang buat kraf terakhir iaitu bekas lilin.

Faizal tolong pegang mikrofon.

Bersama peminat cilik. Hehehe...


Tengah cari apa masa ni ya? Cari gam kot... Mana pulak pergi gam ni? Di belakang tu ramai yang membelek majalah Jelita, I-Remaja dan Anjung Seri.

Catat Ulasan

1 Ulasan

chocinmybox berkata…
Seyes kak yam...lu sangat chumel dengan gambar mencari barang tu. Cute giler!