Bicara...

BERBICARA tentang hati, semakin membuntukan. Berbicara tentang jiwa, semakin melara. Berbicara tentang emosi, semakin terasing. Berbicara tentang perasaan, semakin menekan. Kala ini, aku lebih rela bersendirian dan memenuhi ruang waktu bersama sahabatku. Mereka memberi aku semangat dan kekuatan malah lebih daripada yang aku perlukan. Tumpuanku hanya pada kerjaya dan langkah demi langkah mengejar cita-cita yang masih belum pudar keinginanku walau masa semakin berlalu. Cita-citaku, walau masih jauh namun aku tahu perkara itu tetap ada di sana, dan boleh kugapai. Untuk apa mengejar sesuatu yang ego dan tidak pasti sedangkan yang cita-cita aku sudah ada di sana, hanya menunggu untuk aku usahakan. Masa tetap berlalu dan aku kini tenggelam dalam aliran sungai semangat yang akan membawa aku ke muara kegembiraan. Batuan semangat akan kucari di dasar sungai...

Catat Ulasan

0 Ulasan