Lencun di Sunway Lagoon

SABTU, 24 Mac 2012 adalah sambutan Hari Keluarga Kumpulan Media Karangkraf.Jika sambutan lepas diadakan di Tambun, kali ini dibuat di Sunway Lagoon. Seronok juga main air dan buat aktiviti lasak di Extreme Park. Paling best hari tu yang aku buat adalah main motor AVT.

Ya, inilah aku kala menunggang motor AVT. Aku pernah naik motor ni dulu masa bertugas di Pulau Langkawi. Masa di Pulau Langkawi, masa tu naik dengan jurugambar Jelita, Nasir Roli. Lebih kurang 30 minit naik masa dulu tu. Di sini lebih kurang 10 minit. Laluannya lebih menabar di Pulau Langkawi. Aku faham, di taman tema ni bukanlah nak beri pengalaman yang terlalu mencabar. Hanya untuk mencuba sahaja. Tapi kira memadai untuk mencuba kemahiran memandu anda!

Anis posing dengan motor AVT selepas habis menunggang. Dia yang pegang kamera, haruslah gambar dia takde masa di laluan dalam semak tu. Hehehe. Suzi pulak tersangkut di tengah jalan sebab katanya dia terasa nak jatuh. Terpaksalah abang berbaju oren yang menjadi ketua menunggang ni tolong tarik dia. Syean na Suzi...

Aku juga mencuba permainan memanah. Sekali memanah diberi lina anak panah. Daripada lima anak panah tu, empat daripadanya tersadai di atas tanah. Tak sampai ke papan pun. Hanya satu je yang terpacak di gabus sasaran. Hehehe. Kira OKlah bagi orang yang kali pertama memegang busur, ye tak? Suzi pula main tembak paint ball. Best juga main tembak ni. Tapi berat oooo senapang dia tu.

Ha, ni gambar Suzi masa mula-mula sampai. Tersenyum lebar. Memang beza sungguhlah senyuman dia selepas naik kereta api laju ala-ala roller coaster. Kata Suzi, sumpah dia tak akan naik lagi roller coaster sampai bila-bila waima dibayar sekalipun. Serik sungguh nampaknya ye. Aku pun serik jugak. Hahahahahahhaha.... Tapi pengalaman naik kereta api ala-ala roller coaster tu memang menakutkan. Terasa macam nak tercampak daripada tempat duduk. Seram!!!!!


Study petalah konon tu kan.... Hehe. Seorang kakitangan Sunway Lagoon memberikan kami peta untuk memudahkan kami pergi ke semua taman tema. Ada lima taman yang boleh kami pergi. Tak ingat apa nama taman tu tapi semuanya memang best. Suzi, Zam dan Anis pergi Scream Park a.k.a rumah hantu. Aku mula-mula memang nak masuk. Tapi selepas dengar penerangan daripada kakitangan di situ, kami disergah oleh hantu di muka pintu. Terus aku tak masuk. Hahahahaha. Kurang asam punya hantu. Sergah aku macam tu. Haruslah aku takut. Lepas diorang keluar dari rumah hantu tu, aku tanyalah Suzi, amacam? Seram tak? Suzi dan Anis kata seram gile. Fuhhh mujur aku tak masuk. Suzi kata seram sangat tapi boleh tahan lagi kalau nak dibanding dengan naik roller coaster tu. Hikhik. Suzi siap kata lagi, pergi memana dengan Zam memang semua tempat wajib pergi. Hikhik. Teringat masa pergi Zoo Melaka. Anak katak pun dia nak tengok. Haha.



Ini pula gambar semasa kami melalui jambatan gantung. Nak naik ke jambatan gantung ni, kena naik tangga. Asalnya aku memang taknak naik. Tinggi tu jambatan tu. Tapi kawan-kawan kata cuba dulu, jalan slow-slow. Haha, aku boleh naik tanpa semput pun. Mengah sikit jer. Sampai ke kat atas tu, amik-amik gambar lepas tu tengok bawah... mak aiii tinggi tu. Iskkk terus gayat. gayat rupa-rupanya aku ni...


Inilah kami bertiga.... yang tak dapat hadiah lucky draw. Huhu. Apa-apa pun memang best bermain-main di Sunway Lagoon. Seronok sangat....

Catat Ulasan

2 Ulasan

chocinmybox berkata…
kat sunway lagoon ni...suzi la paling banyak terkena...tersangkut naik atv la, nak nangis naik roller coster la, pastu menggelabah giler dalam rumah hantu...ahahahahahahaah
Maryam Elyas berkata…
Rupa-rupanya Suzi ni 'lemah' kan? Nampak je gagah. Hahahahahhahahha