DAY 20: 31 days challenge by jdt blogger - Tempat Yang Ingin Dilawati

Kalau bab destinasi yang ingin aku lawati... ermmm nak berangan jap.

OK. Aku teringin juga nak pergi Universal Studio kat negara jiran kita ni. Dekat je pun. Singapura. Walau hanya di seberang tambak tapi aku tak pernah pergi. Huhuhu. Sedihnya. Nangis jap.

Selain tu, aku teringin nak pergi mana-mana tempat yang ada salji. Aku pernah pergi Korea Selatan tahun 2007 dulu kalau tak silap. Zaman tu, K-pop pun belum ada lagi. Orang pun tak berapa kenal apa itu oppa. Sebab masa tu Korea belum popular macam sekarang. Masa tu pergi pun atas jemputan Korea Tourism Organisation (KTO) untuk membuat liputan mengenai pelancongan di Korea. Selepas itu barulah Korea mencanak-canak popularnya sebagai destinasi pelancongan yang 'mesti pergi'.

Masa aku pergi Korea tu, salji tinggal saki-baki di celah-celah batu. Tak dapat nak rasa feel main salji ala-ala dalam filem Frozen. Nak buat Olaf. Hehehehe...

Nak baca kisah aku kat Korea Selatan, boleh baca kat sini ya. 
http://maryamelyas.blogspot.my/2008/12/gambar-di-korea.html



Itu kalau luar negaralah. Dalam negara kita sendiri pun banyak tempat yang best-best. Misalnya aku pernah pergi Pulau Redang. Tak terucaplah betapa cantiknya pulau tu. Teringin nak ulang datang ke sana. Banyak lagi pulau yang aku belum pergi. 

Satu lagi tempat yang aku nak pergi, sudah pastinya Makkah. Teringin nak menunaikan haji dan umrah, menjadi tetamu Allah SWT. Mudah-mudahan impian aku ni terlaksana.

#jdtblogger 
#31dayschallengebyjdtblogger

Catat Ulasan

1 Ulasan

Hernee Nazir berkata…
semoga impian terlaksana :)