DAY 28: 31 days challenge by jdt blogger - Pakaian Saya Hari Ini



Selesa mengenakan jeans hari ni. Kerjaya sebagai wartawan, aku agak bebas dari segi pemakaian. Asalkan kemas dan sopan, sudah memadai. Tidak perlu tampil berimej korporat kecuali jika syarikat menerima kunjungan daripada individu kenamaan.

Aku memang selesa mengenakan pakaian santai. Seluar jeans atau skirt labuh dipadankan dengan blaus dan kardigan. Hahaha itu memang style akulah.

Selain seluar jeans atau skirt, selalunya aku pakai blaus labuh dengan kardigan. Aku kurang berbaju kurung, kebaya atau jubah. Bukan tak suka tapi sangat kurang. Baju kurung pun aku ada sehelai dua saja. Jubah adalah dalam tiga pasang.

Tudung pula aku selalu pakai tudung soft awning. Sesekali pakai instant shawl atau syria. Aku boleh je pakai apa-apa tudung pun sama ada sarung terus atau lilit-lilit. Syaratnya mesti kain jenis tak payah iron. Kalau kena iron, biarpun tudung mahal sekalipun, aku pandang sepi. Hahahaha.

#jdtblogger 
#31dayschallengebyjdtblogger

Catat Ulasan

0 Ulasan